Polityka prywatności

Warszawa, dnia 8 sierpnia 2023 roku

Polityka prywatności sklepu internetowego pod adresem biowell-labs.pl

Działając zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1), dalej jako:” RODO”, Administrator danych osobowych informuje, iż:

  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Administratora danych osobowych (Damiana Krawczyka, prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą: BIOWELL Damian Krawczyk, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, z siedzibą w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 85a, NIP: 5272855706, REGON: 380488671), pozyskanych za pośrednictwem Sklepu internetowego „BioWell” (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”).
  2. Dane osobowe zbierane przez Administratora danych osobowych za pośrednictwem Sklepu Internetowego są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), a także polską ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
  3. Administrator danych osobowych dokłada szczególnej staranności w celu poszanowania prywatności Klientów odwiedzających Sklep Internetowy.

1. Definicje (Słownik pojęć)

Na gruncie niniejszej Polityki Prywatności pod wskazanymi pojęciami należy rozumieć:

  1. Administrator danych osobowych– Damian Krawczyk, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą: BIOWELL Damian Krawczyk, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, z siedzibą w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 85a, NIP: 5272855706, REGON: 380488671.
  2. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  3. Sklep internetowy– sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym biowell-labs.pl
  4. Umowa zawarta na odległość – umowa zawierana z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  5. Polityka prywatności – niniejsza Polityka prywatności strony biowell-labs.pl
  6. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu.
  7. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  8. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta przez Klienta.
  9. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia przez Klienta, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  10. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  11. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży.
  12. Newsletter – elektroniczny biuletyn informacyjny dostępny na stronie biowell-labs.pl
  13. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  14. Formularz kontaktowy – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający skontaktowanie się przez Klienta z Administratorem danych osobowych.

2. Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna

  1. Administrator danych osobowych zbiera informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzące we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zwanych dalej łącznie Klientami.
  2. Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
  3. a) Rejestracji Konta w Sklepie Internetowym – w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym kontem.
  4. b) Składania Zamówienia w Sklepie Internetowym – w celu wykonania Umowy sprzedaży.
  5. c) Subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter) – w celu wykonania umowy, której przedmiotem jest usługa świadczona drogą elektroniczną.
  6. d) Korzystania z usługi Formularza kontaktowego – w celu wykonania umowy świadczonej drogą elektroniczną.
  7. W przypadku rejestracji Konta w Sklepie Internetowym, Klient podaje swój adres e-mail.
  8. Podczas rejestracji Konta w Sklepie Internetowym Klient samodzielnie ustala indywidualne hasło dostępu do swojego Konta. Klient może zmienić hasło, w późniejszym okresie, na zasadach opisanych w §5.
  9. Przekazanie danych osobowych Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne przy rejestracji Konta w Sklepie internetowym, z zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach danych w procesie Rejestracji uniemożliwia Rejestrację i założenie Konta Klienta. Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
  10. W przypadku składania zamówienia w Sklepie Internetowym, Klient podaje następujące dane:
  11. a) adres e-mail,
  12. b) dane adresowe:
  13. kod pocztowy i miejscowość;
  14. kraj (państwo);
  15. ulicę oraz numer domu / mieszkania;
  16. d) imię i nazwisko;
  17. e) numer telefonu.
  18. W przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych jest dodatkowo poszerzony o:
  19. a) nazwę firmy Przedsiębiorcy;
  20. b) numer NIP;
  21. Przekazanie danych osobowych Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne przy składaniu Zamówieniaw Sklepie internetowym, z zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach danych uniemożliwia złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym. Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
  22. W przypadku skorzystania z usługi Newsletter, Klient podaje jedynie swój adres e-mail.
  23. Przekazanie danych osobowych Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne przy korzystaniu z Newslettera, z zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach danych w Newsletterze uniemożliwia zapis na Newsletter i otrzymywanie elektronicznego biuletynu informacyjnego. Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
  24. W przypadku skorzystania z usługi Formularza kontaktowego, Klient podaje następujące dane:
  25. a) adres e-mail,
  26. b) imię i nazwisko.
  27. Przekazanie danych osobowych Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne przy skorzystaniu z Formularza kontaktowego, z zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w Formularzu kontaktowym, uniemożliwia skontaktowanie się tą drogą z Administratorem danych osobowych. Podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
  28. Podczas korzystania ze Strony Internetowej mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu oraz typ systemu operacyjnego.
  29. Od Klientów mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych w Sklepie Internetowym. Podstawa prawna – prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
  30. W celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być przetwarzane niektóre dane osobowe podane przez Klienta w ramach korzystania z funkcjonalności w Sklepie Internetowym takie jak: imię, nazwisko, dane dotyczące korzystania usług, jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki Klient korzysta z usług, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody. Podstawa prawna –
    prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.

3. Komu Administrator danych osobowych udostępnia lub powierza dane oraz jak długo są przechowywane?

  1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator danych osobowych przy prowadzeniu Sklepu Internetowego. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora danych osobowych co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy):
  2. a) Podmioty przetwarzające – Administrator danych osobowych korzysta z dostawców, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie Administratora danych osobowych. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi księgowe, przewoźnicy, dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy ruchu w Sklepie Internetowym, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych.
  3. b) Administratorzy – Administrator danych osobowych korzysta z dostawców, którzy nie działają wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych Klientów. Świadczą oni usługi płatności elektronicznych oraz bankowe.
  4. Dane osobowe Klientów przechowywane są:
  5. a) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda Klienta – wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora danych osobowych tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator danych osobowych i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
  6. b) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora danych osobowych tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
  7. W przypadku dokonania zakupu w Sklepie Internetowym, dane osobowe mogą być przekazywane, w zależności od wyboru Klienta, następującym podmiotom w celu dostarczenia zamówionych towarów:
  8. a) firmie kurierskiej odpowiadającej za transport Produktu do Klienta,
  9. b) Poczcie Polskiej S.A. z siedzibą w Warszawie.
  10. W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system Paynow, jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności poprzez Paynow, który to system należy do Mbank spółka akcyjna, siedziba: ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa, KRS: 0000025237, NIP: 5260215088, REGON: 001254524.
  11. W przypadku, gdy Klient dokona subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter) na jego adres e-mail Administrator danych osobowych będzie wysyłać wiadomości elektroniczne zawierające informacje handlowe o promocjach i nowych produktach dostępnych w Sklepie Internetowym.
  12. W przypadku skierowania żądania Administrator danych osobowych udostępnia dane osobowe, uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

4. Polityka cookies

  1. Administrator danych osobowych informuje, że Sklep Internetowy używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one przez Administratora danych osobowych na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Sklep Internetowy, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookies zwykle zawierają nazwę domeny, z której pochodzą, swój „czas wygaśnięcia” oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez Administratora danych osobowych Produkty do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających Sklep Internetowy, a także dają możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin prezentowanych produktów w Sklepie Internetowym.
  2. Klient w trakcie odwiedzania Strony internetowej jest informowany o zbieraniu przez Administratora danych osobowych plików cookies w formie komunikatu na stronie biowell-labs.pl Na podstawie takiej informacji Klient decyduje się, czy chce nadal przeglądać zawartość serwisu i zgodzić się na zbieranie tych plików, czy woli go opuścić.
  3. Administrator danych osobowych wykorzystuje dwa typy plików cookies:
  4. a) Cookies sesyjne: po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputerów Klientów.
  5. b) Cookies trwałe: są przechowywane w pamięci urządzenia końcowego Klienta i pozostają tam do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputera Klientów.
  6. Administrator danych osobowych wykorzystuje cookies własne w celu:
  7. a) uwierzytelniania Klienta w Sklepie Internetowym i zapewnienia sesji Klienta w Sklepie Internetowym (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie Sklepu Internetowego ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. b) analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają ze Strony Internetowej Sklepu, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.
  9. Administrator danych osobowych wykorzystuje cookies zewnętrzne w celu:
  10. a) popularyzacji Sklepu Internetowego za pomocą serwisu społecznościowego facebook.com (administrator cookies zewnętrznego: Facebook Inc z siedzibą w USA lub Facebook Ireland z siedzibą w Irlandii);
  11. b) prezentowania opinii na stronach internetowych Sklepu internetowego, które są pobierane z zewnętrznego serwisu internetowego opineo.pl (administrator cookies zewnętrznego: Opineo Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu).
  12. Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów Klientów Sklepu Internetowego. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do komputerów Klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Niemniej w swoich przeglądarkach Klienci mają możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do komputerów. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Sklepu Internetowego będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.
  13. Administrator danych osobowych może gromadzić adresy IP Klientów. Adres IP to numer przydzielany komputerowi osoby odwiedzającej Sklep Internetowy przez dostawcę usług internetowych. Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W większości przypadków jest przypisywany komputerowi dynamicznie, tj. zmienia się przy każdym połączeniu z Internetem i z tego powodu traktowany jest powszechnie, jako nieosobista informacja identyfikująca. Adres IP jest wykorzystywany przez Administratora danych osobowych przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin), jako informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Sklepu Internetowego, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Sklepu Internetowego.
  14. Sklep Internetowy zawiera linki i odnośniki do innych stron internetowych. Administrator danych osobowych nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich obowiązujące.

5. Prawa osób, których dane dotyczą

Administrator danych osobowych informuje o:

  1. Prawie do cofnięcia zgody – podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO:
  2. a) Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił Administratorowi danych osobowych w dowolnym momencie.
  3. b) Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.
  4. c) Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Administratora danych osobowych zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
  5. d) Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Administrator danych osobowych może świadczyć jedynie za zgodą.
  6. Prawie do sprzeciwu wobec przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 21 RODO:
  7. a) Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Administrator danych osobowych przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing produktów i usług Administratora danych osobowych, prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności Sklepu Internetowego oraz ułatwienie korzystania ze Sklepu Internetowego.
  8. b) Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych celach.
  9. c) Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i Administrator danych osobowych nie będzie mieć innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta wobec przetwarzania których Klient wniósł sprzeciw, zostaną usunięte.
  10. Prawie do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – podstawa prawna: art. 17 RODO:
  11. a) Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych.
  12. b) Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
  13. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
  14. wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
  15. wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych;
  16. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
  17. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator danych osobowych,
  18. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
  19. c) Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Administrator danych osobowych może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator danych osobowych. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług Administratora danych osobowych, czy też adresu zamieszkania / adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to
    dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług.
  20. Prawie do ograniczenia przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 18 RODO:
  21. a) Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. Administrator danych osobowych nie będzie też wysyłać żadnych komunikatów, w tym marketingowych.
  22. b) Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach:
  23. gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Administrator danych osobowych ograniczy ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
  24. gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
  25. gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
  26. gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Administrator danych osobowych, przetwarzając dane osobowe Administrator danych osobowych
  27. Prawie dostępu do danych – podstawa prawna: art. 15 RODO:

Klient ma prawo uzyskać od Administratora danych osobowych potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo:

  1. a) uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
  2. b) uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
  3. c) uzyskać kopię swoich danych osobowych.
  4. Prawie do sprostowania danych – podstawa prawna: art. 16 RODO:

Klient ma prawo do żądania od Administratora danych osobowych niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej zgodnie z § 6 Polityki Prywatności.

  1. Prawie do przenoszenia danych – podstawa prawna: art. 20 RODO:

Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi danych osobowych a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Klient ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora danych osobowych bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku Administrator danych osobowych prześle dane osobowe Klienta w postaci pliku w formacie csv, który jest formatem powszechnie używanym, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego administratora danych osobowych.

  1. Informacji o sposobie przechowywania danych – dane Klientów będą przechowywane i przetwarzane wyłącznie w systemie elektronicznym.
  2. W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator danych osobowych spełni żądanie albo odmówi jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator danych osobowych nie będzie w stanie spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
  3. Klient może zgłaszać do Administratora danych osobowych skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzana jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
  4. Klient ma prawo żądać od Administratora danych osobowych przekazania kopii standardowych klauzul umownych kierując zapytanie w sposób wskazany w § 6 Polityki Prywatności.
  5. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

6. Zarządzanie bezpieczeństwem – hasło

  1. Administrator danych osobowych zapewnia Klientom bezpieczne i szyfrowane połączenie podczas przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta Klienta w Serwisie. Administrator danych osobowych stosuje certyfikat SSL wystawiony przez jedną z czołowych światowych firm w zakresie bezpieczeństwa i szyfrowania przesyłanych danych przez sieć Internet.
  2. W przypadku, gdy Klient posiadający konto w Sklepie Internetowym utracił w jakikolwiek sposób hasło dostępu, Sklep Internetowy umożliwia wygenerowanie nowego hasła. Administrator danych osobowych nie wysyła przypomnienia hasła. Hasło jest przechowywane w formie zaszyfrowanej, w sposób uniemożliwiający jego odczytanie. Celem wygenerowania nowego hasła należy podać adres e-mail w formularzu dostępnym pod linkiem „Nie pamiętasz hasła”, podanym przy formularzu logowania do konta w Sklepie Internetowym. Klient na adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji lub zapisany w ostatniej zmianie profilu Konta, otrzyma wiadomość elektroniczną zawierającą przekierowanie do dedykowanego formularza udostępnionego na Stronie Internetowej, gdzie Klient będzie miał możliwość ustalenia nowego hasła.
  3. Administrator danych osobowych nigdy nie wysyła żadnej korespondencji, w tym korespondencji elektronicznej z prośbą o podanie danych do logowania, a w szczególności hasła dostępowego do konta Klienta.

7. Zmiany Polityki Prywatności

  1. Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym Administrator danych osobowych poinformuje Klientów z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
  2. Wszelkie pytania związane z Polityką Prywatności mogą być kierowane na adres mailowy Administratora danych osobowych: [email protected]
  3. Niniejsza Polityka prywatności wchodzi w życie z dniem 8 sierpnia 2023 roku.